Szukasz niezawodnych sposobów na jak zacząć list? Jest to częsty dylemat wielu zwykłych pisarzy, copywriterów i email marketerów, którzy wypróbowali już różne metody, aby zaczepić swoich czytelników, a mimo to nie mogą sobie poradzić z napisaniem dwóch pierwszych linijek nowego listu. W tym artykule omówimy kluczowe zagadnienia związane z pisaniem listów, które mogą wpłynąć na wybór tematu, zdań początkowych oraz przykładów sprawdzonych haczyków. Lekcje te można zastosować do wszystkiego - od listu motywacyjnego, przez nieformalny list do kolegi, po list prywatny.
Dlaczego temat jest najważniejszą częścią początku listu?
Być może słyszałeś, że e-maile są podupadają z powodu "nadejścia komunikatorów internetowych". Wiele firm B2C korzysta z kanałów mediów społecznościowych, aby szybciej dotrzeć do odbiorców. Mimo to, duża część wyróżniających się firm B2C i B2B kontynuuje swoje kampanie e-mailowe i w ten sposób uzyskuje pozytywny odzew na swoje oferty. Patrząc na poniższe wykresy, można zauważyć, że chociaż współczynnik kliknięć w e-mailach spadał, to współczynnik otwarć wzrósł o 3%.
Istnieją więc haczyki, które faktycznie skłaniają ludzi do otwierania listów.
Jednym z nich jest temat. Badania wykazały, że 47% ludzi nie otworzy wiadomości e-mail, której temat jest słaby. Obecnie, chwytliwy temat nie powinien zawierać ani jednego słowa, które zbytnio "przyciąga wzrok" (np, zniżka, wyprzedaż, doskonały, ekscytujący, najbardziej i inne superlatywy, dni tygodniaoraz staromodnych skrótów, takich jak FYI, FTWitp.). Z tego powodu zalecam sprawdzanie najnowszych list słów spamu. Ta, którą znalazłem na stronie HubSpot, jest świetnym przykładem, choć istnieje wiele innych wiarygodnych źródeł, które nie wywołują wrażliwych filtrów antyspamowych.
Jaki jest więc najlepszy sposób na rozpoczęcie listu i napisanie tematu, który mógłby trafić w potrzeby, uczucia lub pragnienia odbiorców docelowych?
Użyj {Nazwa}, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy
Według badania MailChimpkluczowym czynnikiem, który przyciąga uwagę odbiorcy do Twojego tematu, jest personalizacja. Musisz napisać imię odbiorcy w temacie wiadomości, nawet jeśli powtórzysz je później Witaj, {Nazwisko}. Na przykład.:
Temat 1: {Nazwa}, krótkie pytanie do Ciebie.
Subject Line 2: {Nazwa}, potrzebujesz szczegółowego planu dla swojego projektu rozwojowego?
Subject Line 3: {Nazwa}, czy znasz 6 różnych sposobów na rozpoczęcie listu?
Zwracanie się do osób po imieniu to niezbędny haczyk, który stosuje każdy inteligentny email marketer. Na poniższym wykresie ze wspomnianego badania można zobaczyć, jak skuteczna jest personalizacja w różnych branżach.
Otrzymując setki e-maili każdego dnia, znamy już automatyczne narzędzia, które pozwalają na personalizację wiadomości. Jednak nawet pamiętając o tym, temat z Twoim imieniem i nazwiskiem i tak przyciągnie Twoją uwagę. Dzieje się tak dlatego, że instynkty społeczne, które każdy człowiek pielęgnuje w sobie od dzieciństwa, sprawiają, że automatycznie reagujemy na takie prośby. Czy pamiętasz kampanię Coca-Coli, w której na butelkach wypisane były popularne imiona ludzi? Na wypadek, gdybyś nie widział tych zadziwiających liczb, firma sprzedała ponad 250 milionów butelek i puszek w kraju zamieszkałym przez 23 miliony ludzi! Oczywiście, ten przykład nie ma nic wspólnego z listem, ale i tak stanowi doskonały przykład udanej spersonalizowanej wiadomości.
Wywołaj ciekawość za pomocą sprawdzonych metod
Po pierwsze, powinieneś dowiedzieć się, czego chce i potrzebuje Twój odbiorca, przeglądając jego profil w mediach społecznościowych, a następnie studiując dziedzinę, w której się specjalizuje. Jeśli mówimy o tworzeniu linii tematu, które wzbudzają ciekawość, zalecam użycie takich piorunujących zwrotów, jak a historia sukcesu, studium przypadku, raport, badania, przykłady, praktyki itp. Są to słowa niezbędne do podkreślenia, że Twój email zawiera informacje przydatne dla czytelnika, a jak już dziś wiesz, tylko treści, które oferują wartość, działają. Niestety, te słowa nie będą miały sensu, jeśli zwrócisz się do CIO, HR-owca czy rekrutera.
A więc, jak zacząć list formalny który mógłby wzbudzić ciekawość? Bez względu na to, do kogo piszesz, Twoja wiadomość powinna być jasna, zwięzła i na temat. Opisz swój główny cel, prośbę lub ofertę w nie więcej niż sześciu słowach. Z mojego doświadczenia wynika, że kadra zarządzająca nie znosi długich, bezsensownych linii tematycznych. Aby uzyskać więcej informacji na temat jak zacząć listu biznesowegoZapoznaj się z jednym z naszych najnowszych artykułów, klikając na link.
Oferujemy korepetycje online z ponad 50 języków.Preply to jedna z wiodących platform edukacyjnych, która zapewnia lekcje 1 na 1 z certyfikowanymi korepetytorami za pośrednictwem ekskluzywnego czatu wideo.
- Znajdź mojego korepetytora online teraz
- 1456 opinii, "Doskonale"
Wstawiaj liczby, procenty lub statystyki, aby wzmocnić swój temat.
Wielu ludzi z założenia wierzy w liczby i dlatego email marketerzy starają się przykuć ich uwagę, wstawiając do tematu konkretne liczby z powiązanych badań lub wewnętrzne fakty dotyczące sukcesu firmy. Nie wolno jednak używać przypadkowych liczb, które nie są związane z Twoją wiadomością. Dlatego też, jeśli rozpoczynasz list w celu wygenerowania leadów, poszukaj najnowszych osiągnięć w bieżących projektach lub w powiązanych branżach. Na przykład, jeśli sprzedajesz narzędzie lub usługę, która została już wykorzystana w innym projekcie, zamieść dane z bezpłatnego raportu lub poszukaj odpowiednich faktów w zaufanych źródłach. Ponieważ czytelnik najprawdopodobniej zwróci uwagę na dane liczbowe, które znajdują się w głównym fragmencie listu, nie ma potrzeby objaśniać ich bardzo szczegółowo w temacie. Możesz napisać temat w następujący sposób:
{Nazwa}, 40% z tych osób będzie Twoimi głównymi konsumentami do 2020 roku.
Natomiast w treści głównej umieść te same informacje, ale z większą ilością szczegółów:
Według najnowszych statystyk, pokolenie Z będzie stanowiło 40% wszystkich konsumentów do 2020 roku.
Zaintryguj swoich czytelników na wpół opowiedzianą historią w temacie, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaniesz zapamiętany już po pierwszym wysłanym liście. Dzięki temu, gdy będziesz wysyłał kolejne wiadomości, czytelnik najprawdopodobniej skojarzy tę historię z nazwą Twojej firmy.
[subscription_form]
A co, jeśli napiszesz list do redaktora bloga, w którym przedstawisz mu swój własny zarys artykułu? Albo po prostu potrzebujesz pozytywnej reakcji dyrektora ds. informatyki na rozwój swojego pomysłu?
Jeśli chcesz, aby dana osoba nie tylko otworzyła list, powinieneś zachęcić ją do dotarcia do Twojej wiadomości. Dzięki takiemu podejściu będziesz miał taką możliwość.
Wykorzystaj emojis, aby dotrzeć do grupy odbiorców Gen-Zers i Millennials
Wspomniane wyżej statystyki dotyczące siły nabywczej pokolenia Z w przyszłości powinny skłonić nas do dostosowania się do popularności emojis. Choć trend ten stał się często wykorzystywany także przez millenialsów, sprawdzi się w przypadku każdego pokolenia, ponieważ pierwszą rzeczą, na którą zwraca się uwagę, jest emoji. Powinien on jednak być związany z przekazem, a nie być przypadkowym emoji, na który masz ochotę. Jeśli zastanawiasz się, jakie emoji wybrać, spójrz na poniższy wykres i badania MailChimp.
5 sposobów na rozpoczęcie listu
Pozdrowienie na początku listu lub wiadomości e-mail jest bardzo ważne, zwłaszcza jeśli list ma charakter formalny. Oto kilka popularnych sposobów rozpoczynania listu, w kolejności od najbardziej formalnego do najmniej formalnego:
- Szanowny Panie lub Pani
- Szanowny Panie,
- Do wszystkich, których może to dotyczyć,
- Szanowny [imię i nazwisko adresata],
- Witam,
- Hej,
Zapoznaj się z naszym pełnym przewodnik na stronie jak zaadresować list aby lepiej zrozumieć, jak podejść do kwestii linii wstępnej.
Jak zaczepić czytelnika w kilku pierwszych linijkach listu
Zanim stworzysz temat listu, który zdecydowanie polecam napisać po zakończeniu pisania całego listu, pomyśl o dwóch pierwszych linijkach, które wyjaśnią odbiorcy kim jesteś i dlaczego piszesz. To jest najlepszy sposób na rozpoczęcie listu i pokazać, że zależy Ci na czasie czytelnika. Przechodząc do głównej części listu, skup się na tym, czego chcesz i dlaczego dana osoba tego potrzebuje.
- Podaj jeden główny powód, dla którego piszesz. Nie zaczynaj od podania kilku celów swojego listu, ponieważ czytelnik może nie zrozumieć, o co Ci tak naprawdę chodzi.
- Słowa kluczowe Twojej oferty napisz pogrubioną czcionką, tak aby łatwiej było Ci uchwycić główną ideę już za pierwszym razem.
- Wyjaśnij swój temat wiadomości, dodając więcej szczegółów do głównej części emaila.
- Używaj wypunktowań, aby podkreślić korzyści lub konkretną wartość, jaką klient otrzymuje dzięki współpracy z Twoją firmą. Jeśli prosisz o pomoc lub darowiznę, uzasadnij swoje cele i opisz pozytywne skutki uzyskania czyjegoś wsparcia finansowego.
Punkty końcowe
Rozpoczęcie pisania listu jest aktem balansowania między tym, co możesz zaoferować odbiorcy, a tym, czego on w danej chwili potrzebuje! Jednak dopóki czytelnik o tym nie zdecyduje, powinieneś skłonić go do otwarcia Twojego maila. Z tego powodu jednym z głównych punktów, które poruszyliśmy w tym artykule, jest to, jak napisać dobry temat listu. Jeśli jednak jest to Twoje pierwsze doświadczenie i musisz się dowiedzieć jak zacząć list po angielskuradzę najpierw zastosować się do wyżej wymienionych punktów, a dopiero potem zgłębiać sztukę tworzenia chwytliwego tematu.
Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat wskazówek dotyczących nauki języków obcych? Kliknij aby subskrybować nasz blog stworzony na podstawie najlepszych praktyk i zaleceń naszych korepetytorów.